I spiller på Domkirkepladsen

Domkirkepladsen hed tidligere Gammeltorv, men alle kaldte det alligevel for Domkirkepladsen, så det gør vi også nu. Domkirkepladsen er byens ældste torv, som formentlig blev anlagt foran domkirken i begyndelsen af 1200-tallet. Siden har torvet spillet sammen med den monumentale domkirke på en måde, der ikke kan opleves i andre danske middelalderbyer.

Domkirkepladsen er dimensioneret op til 3.500 mennesker og er hyggeligt indrettet med bænke/borde og bar. I midten af pladsen, ca. 30 meter fra scenen, har FOH et overdækket stagecenter. Over hele pladsen rejser der sig en stor skyliner, der visuelt spiller smukt sammen med domkirken, som også søger for tørvejr på store dele af pladsen ved evt. regn.

 

Adgangsforhold

Det er muligt at køre til Domkirkepladsen via Sct. Villads Stræde.

Bemærk Sankt Mathias Gade er spærret, derfor anbefaler vi at køre denne vej.

 

Backstage og catering

Backstage er i Det Gamle Rådhus i den store rødstensbygning fra 1874 på Stænderpladsen 2.

Der kan være omkørsler, derfor anbefaler vi at i kører denne vej. Sankt Mathias Gade er spærret og kan ikke benyttes som adgangsvej.

Vi vil være kendte for give artister og teknikere de bedst mulige forhold og den bedste catering. Til det er rammerne på Det Gamle Rådhus ideelle.

I vil mærke historiens vingesus, når I spiser jeres mad i de flotte, højloftede omgivelser. Udsigten er blandt andet til Den gamle Landsret, Viborg Arrest og "Sukkenes Bro", hvor arrestanterne gik over mellem arresten og landsretten. Så vi er sikre på, at I vil føle jer glade for at være "på den rigtige side af hegnet".

Backstage er åbent op til én time efter dit engagement på Snapsting.

Medmindre andet er aftalt med den programansvarlige, kan hver artist medbringe én gæst backstage. For at vi kan sikre at alle får en god betjening skal vi kende antallet af artisters gæster, teknikere mm. senest 14 dage dage inden jeres engagement.

Catering

Viborg Snapsting kører med et fast cateringudbud, grundet leverandør-aftaler, logistik, samt et ønske om at reducere ressourcespild. 

Vær opmærksom på, at alle måltider serveres ved buffet, hvor både artister og crew har adgang til samme område. 

Frokosten består af det store kolde bord med diverse lækre salater.

Aftensmaden består af en varm ret.

Frokostbuffeten er åben kl. 11.30-13.30.

Aftenbuffeten er åben kl. 17.30-20.00.


Vi tilbyder alle: 

  • Et måltid mad pr. musiker/crew 
  • Frugt og snacks 
  • Øl og vin 
  • Sodavand og kildevand 
  • Kaffe/te med tilbehør

Hvis I har nogle særlige ønsker eller hensyn vedr. allergener eller lignende, bedes I kontakte den backstage ansvarlige hurtigst muligt. Se kontaktoplysninger nedenfor. 

Hvis I har særlige ønsker i forbindelse med fremsendt hospitalityrider vil de i udgangspunktet blive tilgodeset. Hospitalityrider fremsendes senest 14 dage før jeres engagement.

Tech. Specs..

18 x Coda Audio Ciray

8 x Coda Audio SCP

4 x Coda Audio G712 (fill)

8 x JBL VTX M20 monitor

2 x Allen & heath C3500 + 48 CH stageboks

4 x Shure ULX-D, 2 x Håndholdt, 2 x Beltpack

Mikrofon og stativ pakke + housebox

12 stk Martin Mac Viper P profil

12 stk Martin Mac Aura XIP wash

12 x DTS 2-lite blinder

12 stk Martin Mac Aura wash (frontlys)

2 x Røg/blæs

1 stk Avolites Tiger Touch 2

Unistage 82 med 2 stk. ishuse

3 stk. podie, 2x2 m 40 cm høj

Hvad kan du forvente?

Som artist til Snapsting kan du forvente et team af professionelle, som vil gøre alt for, at din oplevelse af at være artist og tekniker går op i en højere enhed. Tøv endelig ikke med at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

Kontaktpersoner

Produktionsansvarlig: Henrik Resen, 87 87 36 62 - here@viborg.dk

Stagemanager: Brian Dam, 22 38 54 81, musik_dam@hotmail.com  

Backstageansvarlig: Nana Andersen, 29 24 92 01 - nanarenee03@hotmail.com

Teknik: Tommy Bertelsen, 26 29 92 99 - tb@profox.dk 

Program, artister mv. (fra virksomheden Front of House) : Rasmus Bøgelund, 22 54 98 12 - rasmus@foh.dk

Arrangør stiller ikke hands til rådighed.